.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قطع 150 اصله درخت در يك روستای جویبار

شمال نيوز: 150 اصله درخت در پرجمعیت‌ترین روستای جویبار قطع شد.

 به گزارش شمال نيوز، شورای اسلامی و دهیاری روستای شورکای جویبار در نامه‌ای که یک برگ آن به خبرگزاری فارس در ساری ارسال شده است، اعلام کرد: روستای شورکا از توابع شهرستان جویبار با حدود 700 خانوار از جمله بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین روستاهای این شهرستان است.

در ادامه این نامه متذکر شد: این روستا به دلیل عدم توجه کافی از کمترین امکانات ممکن برخوردار بوده که از جمله آن می‌توان به عدم برخورداری از فضای سبز و جایگاهی سالم برای غنی‌ساختن اوقات فراغت خانواده‌ها نام برد.

در این نامه بیان شد: در پی این محرومیت شورای اسلامی و دهیاری این روستا بر آن شد تا با تدبیر و بضاعت اندک خود رفع خلاء کرده جایگاهی را برای این امر فراهم کند و در این راستا مبادرت به تسطیح زمین ناهموار و آبگیر مجاور رودخانه سیاه‌رود، نهال‌کاری و حصارکشی آن کرد و توانست با مراقبت و سرپرستی پنج ساله بوستان شورکا را برای مردم این روستا به ارمغان آورد.

شورای اسلامی و دهیاری روستای شورکا تصریح کردند: سال قبل اداره برق شهرستان جویبار برای برق‌رسانی به مشترکان خود قصد نصب تیرهای بتنی برق در مسیر این بوستان را داشت که با مخالفت این دهیاری مواجه شد و این دهیار به آن اداره توصیه کرد که با توجه به آزاد بودن مسیر مقابل بوستان، تیرهای برق در آن مسیر نصب شود تا در آینده مشکلی برای درخت‌های بوستان به وجود نیاید اما ماموران آن اداره بدون توجه به توصیه‌های شورای اسلامی و دهیاری، تیرهای برق را در مسیر بوستان این روستا نصب کردند که این امر با خود تبعاتی را در پی داشت.

در ادامه آمده است: در روزهای اخیر در کمال ناباوری ماموران اداره برق شهرستان جویبار بدون اطلاع و هماهنگی با دهیاری این روستا و عدم برخورداری از مجوز لازم از مراجع ذی‌صلاح مبادرت به قطع حدودا 150 اصله درخت از درختان بوستان، تخریب حصار و فنس کردند که این امر خود به منزله تخریب بوستان و از بین بردن زحمات چندین ساله بوده و با توجه به تحمل هزینه‌های سنگین احیای بوستان و پرورش درختان آن توسط دهیاری و عدم توجه کافی به این روستا و محروم بودن آن از ابتدایی‌ترین امکانات زندگی این عمل خسارتی بس سنگین محسوب می‌شود.

این مسئولان روستایی یادآور شدند: در پی وقوع این عمل از سوی ماموران اداره برق، این دهیاری اعتراض خود را به مسئولان آن اداره اعلام کرد که در جواب با برخورد نامناسب آن اداره مواجه شده و این مسئول دهیاری را تهدید کرد که اگر زیاد حرف بزنید برق روستای شورکا را قطع می‌کنم و هیچکس هم نمی‌تواند کاری برای شما انجام دهد.

در ادامه بیان شد: پس با توجه به شرایط به وجود آمده و برخورد توام با تهدید مسئولان اداره برق شهرستان جویبار، این شورای اسلامی و دهیاری مراتب را به اطلاع این خبرگزاری رسانده و خواهان برخورد لازم از سوی مسئولان امر با حادثه بوده و امید است تا با درایت و دلسوزی، به عمل یار و یاور و حامی مردم در ابعاد مختلف باشیم. /ف250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

علی فلاح (سازمانهای مردم نهاداستان) 31 ارديبهشت 1392
مهندس نوبخت لطفا پاسخ بدهند که آیا این کار با مجوز منابع طبیعی صورت گرفت؟!دهیاری ها و شوراهای محترم روستاها حافظ منابع طبیعی ومحیط زیست روستاها هسند. درود به این حساسیت واحساس مسئولیتشان! دست و قلم همه دهیاران محترم و شوراهای عزیز استانم را که عاشق محیط زیست و منابع طبیعی هستند می بوسم.
نا شناس 31 ارديبهشت 1392
چشم مان روشن . اگه باز هم هست بگين ما هم بيايم فطع كنيم !

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.141 seconds.